Targul de carte Gaudeamus 2013

Imagine

 

Am fost prezent alaturi de profesorul Adrian Cioroianu si Ion M. Ionita, la lansarea cartii „Spioni impotriva Armaghedonului„.

Consider cartea ca fiind o excelenta sinteza realizata de doi jurnalisti de investigatie. Principalele actiuni desfasurate de comunitatea de informatii a Israelului au fost reconstituite in cea mai mare parte prin interviuri realizate cu o serie de fosti ofiteri de informatii. 

Este o lectura captivanta, in urma careia cititorul face cunostinta cu actiuni desfasurate de serviciile secrete israeliene mai putin cunoscute marelui public, iar altele dezvaluite acum in premiera.

 

2 gânduri despre „Targul de carte Gaudeamus 2013

  1. Domnule Troncotă,

    care este poziţia dumneavoastră în faţa acuzelor aduse de domnul Stelian Tănase, preşedintele interimar al TVR, la adresa serialului „Moştenirea Clandestină”, sintetizate în cuvintele: „este o provocare securistă”?

    • Dragă Marian,

      Deşi nu te cunosc, mă bucur că mi te adresezi pentru a-mi exprima opinia despre atitudinea lui Stelică Tănase faţă de documentarul realizat de Monica Ghiurco.
      Din punctul meu de vedere, îl cunosc bine pe Stelică Tănase si am fost invitat la multe acţiuni sau emisiuni realizate de el. Sincer să fiu nu mă aşteptam la o asemenea reactie.Îl ştiam ca pe un om tolerant şi cu multă încredere în democraţie, în libertatea de exprimare şi de gândire. Adică tot ceea ce lipsea în vechiul regim intelectualilor români. A te comporta după aproape un sfert de veac de la căderea comunismului precum vechii activişti de partid, pe care Europa liberă îi numea, pe bună dreptate culturnici este un act mai greu de înţeles şi de calificat. Sper să fie doar un accident. Dacă se va mai repeta, astfel de reacţii îl vor descalifica în faţa opiniei publice, evident nu numai pe el ci pe oricine altcineva care ar mai încerca să facă astfel de gesturi. Oamenii mai şi greşesc. Iată de ce consider că nu asta e marea problemă, ci faptul că gestul lui Stelică Tănase, în postura de director interimar al postului national de televiziune a fost aplaudat de unii, la fel de intelectuali. Asta este problema care ar trebui să ne doară cu adevărat. Aşa se naşte extremismul, din violenţele de limbaj şi reacţiile necugetate. Mă ia cu frisoane când mă gândesc că totuşi, indifferent de ce s-ar spune despre noi românii, rămânem un popor tolerant. Au mai fost şi sincope de-a lungul istoriei noastre, chiar mai recente, pe care sper că le-am depăşit.

Lasă un răspuns

